loader

Dermosils beställningsvillkor

Dermosil_kuljetus.jpg

 

Allmänt

Dermosil.fi säljer och levererar Dermosilprodukter i Finland. Våra andra webbshopar, dermosil.se, dermosil.ee och dermosil.ru, säljer Dermosil-produkter till Sverige, Estland och Ryssland.

Beställning kräver inte registrering eller inloggning. För att du ska tjäna bonuspoäng för din beställning och kunna utnyttja förmånerna i vårt Premium-lojalitetsprogram bör du logga in i webbshopen med dina användaruppgifter. 

Av trycktekniska och produktionsmässiga skäl kan vi tyvärr inte garantera att alla produkter finns i lager under hela den period som tidningen gäller. Produkternas tillgänglighet kan kontrolleras på vår webbshop på adressen, dermosil.fi. Beställningen behandlas enligt produkternas tillgänglighet vid beställningstillfället. Vi har inte möjlighet till efterleveranser.

Alla våra priser anges i euro och inkluderar moms, 24 %. Momsen för kosttillskott är 14 %. Vi förbehåller oss rätten till justeringar i pris och försäljningsdagar. Vi kan höja eller sänka priset på produkter, men priset som uppges vid beställningstidpunkten är alltid det pris som gäller för kunden. I kassan ser du beställningens slutsumma som innehåller moms och eventuella expeditionskostnader. Vårdnadshavare bör göra beställning för personer under 18 år. Dermosilprodukter säljs endast för personligt bruk och inte för återförsäljning. Vi säljer produkter direkt till privatkunder och beställningsgrupper.

Beställning och betalning

När din beställning registreras hos oss får du får du orderbekräftelsen per mejl till adressen som du uppgett i dina beställningsuppgifter.

Vi erbjuder följande betalsätt:

Dermosilfaktura
Om du registrerat dig som kund hos oss innan 14 augusti 2019 kan du också välja Dermosilfaktura som betalsätt. Fakturan levereras i paketet tillsammans med beställningen. Med Dermosilfaktura får du 14 dagars betalningstid. Premium Goldkunder får 30 dagars betalningstid. Om du registrerat sig som kund hos oss efter 14 augusti 2019 kan du endast välja Klarna som betalsätt. Alla våra kunder kan välja Klarna som betalsätt oberoende av premiumnivå eller registreringstidpunkt.

Dermoshop förbehåller sig rätten att ändra betalsätt från Dermosilfaktura till förhandsbetalning eller Klarna om beställaren exempelvis har kreditstörningar eller oklara kontaktuppgifter. Dermoshops betalningspåminnelser och kravbrev handhas av Cash-In Consulting Ab. Dröjsmålsränta enligt räntelagen. För betalningspåminnelse debiteras 5 euro.

Betalning med Klarna
Tillsammans med Klarna Bank AB (huvudkontor Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige) erbjuder vi följande betalsätt i vår kassa. Betalningen görs direkt till Klarna: faktura, delbetalning, kortbetalning samt direktbetalning via nätbanken.

Klarnas betalsätt: 
Faktura: 14 dagars betalningstid från att produkterna skickats. Villkoren för Klarnas faktura hittar du här.
Flexibel delbetalning: Du kan betala dina inköp i flexibla månadsrater, betala minst 1/24 av summan (dock alltid minst 5 euro inklusive räntan för återstående kredit).
Fast delbetalning: I kassan kan du välja mellan olika månadsrater. Raterna blir mindre för varje månad när den obetalda kreditsumman minskar. Villkoren för flexibel delbetalning och fast delbetalning samt standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.
Direktbetalning via din nätbank: Nordea, DanskeBank, Aktia, S-Banken och OP.
Kortbetalning: Du kan också betala med kort.

​Klarnas kundtjänst hjälper dig vid oklarheter beträffande betalningar som gjorts via Klarna. Har du några frågor om betalning via Klarna, vänligen kontakta Klarna eller ring Klarnas kundservice på 09 425 99 771. Du kan alltid kolla upp dina inköp och fakturor från Klarnas sidor

Mer info om Klarna hittar du här och deras användarvillkor här. Klarna behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas dataskyddspolicy.

Notera att vi inte kan behandla din beställning om du valt Klarna som betalsätt men betalningen inte lyckas av någon orsak.

Kredituppgifter

Om en privatperson har betalningsanmärkningar sker betalning alltid via Klarna. Då kontaktar vi kunden genast. Om kunden har en obetald faktura, behandlar vi inte följande beställning innan föregående faktura är betald.
 

Tillägg till beställning

Ett tillägg till redan gjord beställning kan göras om beställningen inte redan är packad och du har valt Dermosilfaktura som betalsätt. Vid senare inkommet tillägg debiteras 5,90 euro i expeditions- och postavgift. Meddela orderbekräftelsens nummer då du gör tillägg.

Tillägg eller ändringar kan inte göras på beställningar som betalats via Klarna.
 

Kampanjer och kampanjkoder

Med kampanjkod avses rabatt eller erbjudande som fås genom att uppge en kod i kassan i fältet Kampanjkod och klickar Använd. Om du har flera kampanjkoder kan du endast använda dig av en kod i samband med din beställning. Kampanjprodukter kan inte läggas till en redan gjord beställning. 

Kampanjkoder och erbjudanden i webbshopen gäller inte produkterna i serien Dermosil Goodwill. Goodwillprodukterna har fasta pris eftersom 30 % av priset alltid går till välgörenhet.
 

Leveranstid

Vi erbjuder våra kunder snabb leverans. Beroende på vilket leveranssätt du valt kommer paketet fram inom 1–3 vardagar. Vi informerar om eventuella avvikande leveranstider i vår webbshop.

Leveranssätt och -kostnader

Hos oss kan du välja leverans med posten och Matkahuolto. I webbshopen finns ingen minimigräns för beställningens slutsumma. Beroende på leveranssätt och beställningens slutsumma tillkommer en leveranskostnad enligt följande:

Copy-of-Toimitusmaksut_taulukkoFSV2.jpg

Postpaket och närpaket innebär följande leveranssätt: Hämtning från ditt eget uthämtningsställe, Hämtning från önskat uthämtningsställe, Paketautomat och Matkahuoltos närpaket.

Hemleverans och Express innebär följande leveranssätt: Hemleverans med posten (Hempaket) och leverans till angiven adress med posten (Expresspaket).

Om en kund gör flera beställningar till samma adress inom några dagar förbehåller vi oss rätten att leverera dem i samma paket.

Du kan välja mellan följande leveranssätt:

Leverans till angiven adress (Expresspaket)
Expresspaket är det snabbaste leveranssättet. Posten levererar ditt paket till uppgiven adress utan att meddela på förhand. Om mottagaren inte nås, lämnas en ankomstavi och paketet finns att avhämta på ditt eget uthämtningsställe.

Hemleverans (Hempaket)
Posten skickar en länk till sina webbsidor åt dig via e-post, SMS eller i Oma Posti appen om paketets leveranstidpunkt. Mottagaren får själv bestämma en passlig tidpunkt för leverans. 

Hämtning från din post (Postpaket)
Posten skickar ankomstavi per sms och paketet finns att avhämta från ditt eget uthämtningsställe. Det är mycket viktigt att du uppger din mobiltelefonnummer då du väljer detta leveranssätt. Paketet levereras som Postpaket om du inte väljer ett annat leveranssätt.

Hämtning från den post du valt (Postpaket)
Välj postens uthämtningsställe där du vill hämta ditt paket. Posten skickar ankomstavi och paketet finns att avhämta på det uthämtningsställe du har valt. Ankomstavin skickas som sms, och det är mycket viktigt att du uppger mobiltelefonnummer då du väljer detta leveranssätt.

Matkahuoltos närpaket
Din beställning levereras till närmaste paketserviceställe inom 3–5 vardagar från det att paketet skickats från Dermoshop. Uthämtningsställen för närpaket är Matkahuolto, Matkahuolto-ombud, K-Market, R-kioski och andra paketserviceställen som samarbetar med Matkahuolto.                           

Matkahuoltos Hemleverans
Leveransen levereras direkt till din dörr på en överrenskommen tidpunkt, även på lördagar och söndagar. Du kan bestämma leveranstidpunkten för din leverans via en ankomstavi som du får per SMS. Med mottagarens lov kan leveransen levereras till den givna adressen utan mottagarens kvittering. 

Paketautomat (Postpaket)
Posten sänder ankomstavi och boxkod per sms. Paketet kan hämtas från den paketautomat du valt. Om paketet är för stort för att rymmas in i automaten eller om automaten är full, kan ditt paket styras vidare till postens närmaste uthämningsställe eller paketautomat. I dylika fall skickar posten info per sms. Notera att detta leveranssätt endast kan väljas vid beställning via vår webbshop. Det är mycket viktigt att du uppger mobiltelefonnummer då du väljer detta leveranssätt.

Om det i din beställning finns produkter som innehåller farligt klassade ämnen, exempelvis aerosolprodukter, kan det uppstå problem vid leveranser till vissa paketautomater. Detta beror på den valda automatens egenskaper, och gäller följande av postens paketautomater:

PRISMA ÖSTRA CENTRUM
PRISMA VIK
K-CITYMARKET KOIVUKYLÄ
KAUPPAKESKUS ISO OMENA
KAUPPAKESKUS JUMBO
KAUPPAKESKUS MYYRMANNI
KAUPPAKESKUS COLUMBUS
SOKOS WIKLUND
KAUPPAKESKUS RAJALLA
KAUPPAKESKUS SELLO
K-CITYMARKET KERVO
KOSKIKESKUS TAMMERFORS
S-MARKET SOKOS LAHTIS
S-MARKET BULEVARDEN
S-MARKET MALM
S-MARKET EURA
KÖPCENTRUM GALLERIA
SOKOS KUOPIO
LIDL NELJÄS LINJA
 

Så här funkar leverans till Paketautomat 

1. Du får ett sms med en kod som du öppnar automaten med
När ditt paket anlänt till den automat du valt, får du info om det per sms. Spara meddelandet, du behöver det när du ska hämta ut paketet. Paketet förvaras i automaten i 7 dygn.
2. Vid automaten: Välj ”Hämta paket”
Knappa in koden du fått per sms. Automaten meddelar vilken box paketet finns i. Tryck på ”Öppna box” för att öppna boxen.
3. Boxen öppnas
Ta ditt paket och stäng luckan ordentligt. Vid behov kan du returnera ditt paket inom 14 dagar med samma kod som du använde när du hämtade ut din beställning.
 

Bonussystem och bonusprodukter

När du beställer via webbshopen får du bonuspoäng enligt slutsumman på din beställning. Du kan använda dina bonuspoäng genast eller spara dem till senare. Bonusprodukterna väljs från bonusshopens varierande sortiment. För att du ska tjäna bonuspoäng för din beställning bör du ha ett kundkonto hos Dermosil och vara inloggad i webbshopen när du gör din beställning.

Dina bonuspoäng gäller i ett år från att de lagts in på ditt konto. Dina poäng förfaller om du inte använt dem inom ett år. Du kan inte byta ut bonusprodukter eller lägga till fler bonusprodukter till din beställning i efterhand. Kom ihåg att tillägg inte heller berättigar till tilläggspoäng. Dermoshop har rätt att korrigera kundens bonuspoängsaldo p.g.a. returer eller dylikt. Du kan också spara på dina bonuspoäng och använda en större mängd i en senare beställning så länge som poängen är i kraft. Du kan endast använda dina bonuspoäng i samband med en beställning. Beställningen kan inte endast bestå av bonusprodukter.

Bonuspoäng fås endast för beställningar gjorda i webbshopen och gäller inte beställningar som gjorts per telefon eller post. Bonusprodukternas bonuspris och produkternas försäljningspris motsvarar inte nödvändigtvis varandra. Bonuspriset kan vara förmånligare än försäljningspriset eller tvärtom.
 

Dermosil Premium

Dermosil Premium är vårt lojalitetsprogram som belönar dig som är aktiv kund hos oss. Du blir automatiskt Premium Silverkund då dina inköp under de senaste 12 månaderna överstiger 400 euro och Premium Goldkund då dina årsinköp överstiger 1000 euro. För att du dina inköp ska räknas till premiumprogrammet och kunna utnyttja förmånerna i vårt lojalitetsprogram bör du ha ett kundkonto hos Dermosil och vara inloggad i webbshopen när du gör din beställning.

Din kundnivå uppdateras automatiskt enligt dina inköp. Premiummedlemskapet gäller i ett år från den dagen du uppnått nivån. Till summan räknas alla beställningar gjorda i vår webbshop. Beställningar som kommit in per post eller telefon räknas inte med i summan för premium. Eventuella tilläggsbeställningar gjorda via vår kundtjänst räknas heller inte med i premiumprogrammet. Till Premium räknas endast summan för köpta produkter, leveranskostnaderna räknas inte med.

Premiumberäkningen uppdateras till Min sida när paketet packas och skickas från Dermosil. På Min sida kan du följa upp hur långt du har kvar till nästa premiumnivå. Om du redan är Premium Silver- eller Premium Goldkund, ser du också hur länge ditt premiummedlemsskap gäller. Vi förbehåller oss rätten att ändra Premium-programmets erbjudanden och villkor
 

Forum och produktkommentarer

Vi förbehåller oss rätten att använda produktkommentarer och meddelanden som våra kunder publicerat i vår webbshop och på vårt forum i Dermosils marknadsföringsmaterial och i andra Dermosil-publikationer.

Vi förutsätter att produktkommentarerna och diskussionerna i Forumet ska följa god ton och gällande lagstiftning. I Forumet kan du skriva kommentarer om Dermosilprodukterna, företaget och dess verksamhet. Vi välkomnar både positiv och negativ feedback. Vi tar omedelbart bort inlägg som är osakliga eller förolämpar andra användare eller utomstående aktörer.

Om du ser osakliga produktkommentarer eller kommentarer i Forumet, meddela gärna kundtjänsten om detta.
 

Produktgaranti och retur

Dermoshop har full produktgaranti. Felaktig produkt ersätts med felfri produkt. Dermoshop har tre månaders returrätt räknat från köpdatum. Vid återbetalning av returnerad produkt ersätts endast summan för produkten, inte leveranskostnaderna. Ifall den ursprungliga fakturans slutsumma lämnar under 50 euro efter varuretur har Dermoshop rätt att kräva en leveranskostnad på 5,90 euro i efterhand.

Vi ersätter inte produktfel som orsakats av kundens oaktsamhet. När kunden tagit emot sitt paket är det på kundens ansvar att kontrollera att produkterna är felfria samt se till att produkterna används och förvaras korrekt.

Returanvisningar
Du kan returnera en produkt genom att fylla i returblanketten som följt med beställningen. Uppge namn, adress och telefonnummer. För att vi ska kunna förbättra vår kundservice och vår verksamhet hoppas vi också att du anger en orsak till varför du vill returnera produkten i fråga. Produkten kan returneras kostnadsfritt till postens eller Matkahuoltos serviceställen.  

Paket som levererats med posten returneras till adressen:
Kundretur 600833
Dermoshop
Västanlidvägen 50
66200 Korsnäs

Retur av Matkahuoltos närpaket:
En Närpaket-försändelse returneras till Matkahuoltos serviceställe med kundreturnummer 9535735.
 

Tvister

Vid tvister gällande köp har konsumenten möjlighet att få ärendet behandlat hos konsumenttvistenämnden. Konsumenten rekommenderas först att kontakta magistratens konsumentrådgivning. Har konsumentrådgivningen inte kontaktats, finns risk för att konsumenttvistenämnden lämnar ärendet obehandlat.

Tvister mellan konsumenter och företag som gäller internetköp, kan lösas på Europeiska kommissionens internationella plattform (ODR-forum). Tjänsten fungerar på Europeiska unionens alla officiella språk. Även avgörandet i tvisten meddelas på konsumentens modersmål. Ifall konsumenten vill rikta en reklamation till Dermoshop Ab via detta forum, är den adress som ni ska rikta er till: info@dermosil.fi.
 

Dataskydd

Dermoshop värnar om din personliga integritet och strävar alltid efter att skydda dina personuppgifter på bästa möjliga sätt. Bekanta dig med Dermoshops Dataskyddsbeskrivning här.
 

Webbläsare som rekommenderas

Vi rekommenderar att du använder de senaste versionerna av de populäraste webbläsarna, t.ex. Microsoft Edge, Chrome, Safari, Firefox. Vi rekommenderar inte användning av Internet Explorer. Om du använder en gammal version eller en annan webbläsare finns risk för att Dermoshops webbsidor kommer att fungera sämre.

Arkiv:

Beställningsvillkor före vår nya webbshop, giltiga t.o.m. 19.5.2022.