loader

Dermosils beställningsvillkor

Campaignsite-070820mag_02_Classic-830x920px desktop.jpg


Allmänt
Beställning och betalning
Leverans
Bonus- och lojalitetsprogram
Produktgaranti och retur
 

Allmänt

Dermosil.fi säljer och levererar Dermosilprodukter i Finland. Våra andra webbshopar, dermosil.se och dermosil.ee, säljer Dermosilprodukter till Sverige och Estland.

Beställning kräver inte registrering eller inloggning. För att du ska tjäna bonuspoäng för din beställning och kunna utnyttja förmånerna i vårt lojalitetsprogram bör du logga in i webbshopen med dina användaruppgifter. 

Av trycktekniska och produktionsmässiga skäl kan vi tyvärr inte garantera att alla produkter finns i lager under hela den period som tidningen gäller. Produkternas tillgänglighet kan kontrolleras på vår webbshop på adressen, sv.dermosil.fi. Beställningen behandlas enligt produkternas tillgänglighet vid beställningstillfället. Vi har inte möjlighet till efterleveranser.

Alla våra priser anges i euro och inkluderar moms, 24 %. Momsen för kosttillskott är 14 %. Vi förbehåller oss rätten till justeringar i pris och försäljningsdagar. Vi kan höja eller sänka priset på produkter, men priset som uppges vid beställningstidpunkten är alltid det pris som gäller för kunden. I kassan ser du beställningens slutsumma som innehåller moms och eventuella leveranskostnader. Vårdnadshavare bör göra beställning för personer under 18 år. Dermosilprodukter säljs endast för personligt bruk och inte för återförsäljning. Vi säljer produkter direkt till privatkunder och beställningsgrupper.

Beställning och betalning

När din beställning registreras hos oss får du får du orderbekräftelsen per mejl till adressen som du uppgett i dina beställningsuppgifter.

Vi erbjuder följande betalsätt:

Dermosilfaktura
Dermosilfaktura är endast tillgänglig för kunder som registrerat sig hos Dermosil senast 16.3.2021 och som är inloggade när beställningen görs. Om du registrerat efter det kan du endast välja att betala ditt köp via Klarna eller Paytrail. 

Kontaktpersoner för en digital grupp kan betala via Paytrail. Från och med 22.6.2022 kan alla kontaktpersoner även välja faktura som betalsätt.

Fakturan levereras i paketet tillsammans med beställningen. Om beställningen skickas som gåva till någon annan, skickas fakturan till beställaren per e-post. Med Dermosilfaktura får du 14 dagars betalningstid. Goldkunder får 30 dagars betalningstid.

Dermoshop förbehåller sig rätten att ändra betalsätt från Dermosilfaktura till förhandsbetalning via Paytrail eller Klarna om beställaren exempelvis har kreditstörningar eller oklara kontaktuppgifter.

Dermoshops betalningspåminnelser och kravbrev handhas av Cash-In Consulting Ab. Dröjsmålsränta enligt räntelagen. För betalningspåminnelse debiteras 5 euro.

Dermoshop Ab
FO-nummer: 0213176-8
Adress: Västanlidvägen 50, 66200 Korsnäs
Telefon: 020 746 6400

Nätbanks- och kortbetalning, betalningsförmedlare Paytrail
Alla inhemska nätbanker: Nordea, Andelsbanken, Danske Bank, Sparbanken, Oma Säästöpankki, POP, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken och S-Banken.

Kortbetalning: Visa, Visa Electron, Mastercard samt American Express.

Mobilbetalning: MobilePay

Betalningsförmedlingstjänsten utförs av Paytrail (2122839-7) som även fungerar som  leverantör i samarbete med banker och kreditinstitut. På kontoutdraget eller kreditkortsfakturan står Paytrail som betalningsmottagare och är den som förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med nätbutiken.

Det här betalsättet är inte tillgängligt om du skickar beställningen som gåva till någon annan.

Paytrail Oyj
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä
Telefon: 0207 181830
www.paytrail.com

Betalning med Klarna

Tillsammans med Klarna Bank AB (huvudkontor Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige) erbjuder vi följande betalsätt i vår kassa. Betalningen görs direkt till Klarna: faktura, delbetalning, kortbetalning samt direktbetalning via nätbanken.

Klarnas betalsätt: 
Faktura: 14 dagars betalningstid från att produkterna skickats. Villkoren för Klarnas faktura hittar du här.
Flexibel delbetalning: Du kan betala dina inköp i flexibla månadsrater, betala minst 1/24 av summan (dock alltid minst 5 euro inklusive räntan för återstående kredit).
Fast delbetalning: I kassan kan du välja mellan olika månadsrater. Raterna blir mindre för varje månad när den obetalda kreditsumman minskar. Villkoren för flexibel delbetalning och fast delbetalning samt standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.
Direktbetalning via din nätbank: Nordea, DanskeBank, Aktia, S-Banken och OP.
Kortbetalning: Du kan också betala med kort.

​Klarnas kundtjänst hjälper dig vid oklarheter beträffande betalningar som gjorts via Klarna. Har du några frågor om betalning via Klarna, vänligen kontakta Klarna eller ring Klarnas kundservice på 09 425 99 771. Du kan alltid kolla upp dina inköp och fakturor från Klarnas sidor

Mer info om Klarna hittar du här och deras användarvillkor här. Klarna behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas dataskyddspolicy.

Notera att vi inte kan behandla din beställning om du valt Klarna som betalsätt men betalningen inte lyckas av någon orsak.

Presentkort
Vi har presentkort för två olika summor; 20 € och 50 €. Presentkortet är giltigt som betalningssätt endast i Dermosils webbshop. Presentkortets hela värde måste utnyttjas under samma köptillfälle och varukorgens värde måste vara högre än presentkortets värde. Om presentkortets värde är 20 € måste varukorgens värde vara minst 20,10 €. Om presentkortets värde är 50 € måste varukorgens värde vara minst 50,10 €. Kunden betalar den överstigande delen av slutsumman i kassan. Presentkortet kan endast användas till att betala produkter, och kan t.ex. inte användas för att täcka leveranskostnader. Presentkortens koder är individuella och kan användas endast en gång. Giltighetstid meddelas på kortet som medföljer vid köp av presentkort.
 

Beställning till Åland

Du kan beställa till Åland från sv.dermosil.fi och dermosil.fi. Dermoshop är momspliktig på Åland och har egen skattegränsnummer, 07563-0. Momsen är inräknad i priset för produkterna som beställs. Som kund behöver du inte betala moms eller tullavgift när du hämtar ut din beställning, utan momsen ingår i beställningens slutsumma och betalas till Dermoshop.
 

Kredituppgifter

Om en privatperson har betalningsanmärkningar sker betalning alltid via Paytrail. Då kontaktar vi kunden genast per e-post. Om kunden har en obetald faktura, behandlar vi inte följande beställning innan föregående faktura är betald.
 

Tillägg till beställning

Det är möjligt att göra tillägg till en beställning om den inte är betald direkt vid beställningstillfället, och om den inte är packad ännu. Om du gör en beställning i webbshopen och väljer Dermosilfaktura som betalningssätt är det möjligt att göra tillägg till den ännu en halvtimme efter bekräftad beställning. I övriga fall ta kontakt med kundbetjäningen angående tillägg i efterhand. Det är inte möjligt att göra tillägg till en bekräftad beställning om du valt Paytrail eller Klarna som betalningssätt. Det är inte möjligt att ta bort produkter efter bekräftad beställning.

Vi vill erbjuda våra kunder snabb leverans, vilket innebär att en beställning snabbt framskrider till packlagret efter beställningsbekräftelsen. Vi debiterar 4,50 € i leveransavgift för separata paket vars värde är under 50 €, eller 5,90 € ifall hemleverans önskas som leveranssätt. Meddela orderbekräftelsens nummer när du gör tillägg.
 

Kampanjer och kampanjkoder

Med kampanjkod avses rabatt eller erbjudande som fås genom att uppge en kod i kassan i fältet Kampanjkod och klickar Använd. Om du har flera kampanjkoder kan du endast använda dig av en kod i samband med din beställning. Kampanjkoder eller -produkter kan inte läggas till en redan gjord beställning. Kampanjerna gäller inte bonusprodukter.

Kampanjkoder och erbjudanden i webbshopen gäller inte produkterna i serien Dermosil Goodwill. Goodwillprodukterna har fasta pris eftersom 30 % av priset alltid går till välgörenhet.
 

Leveranstid

Vi erbjuder våra kunder snabba leveranser. Din beställning skickas från oss inom 1–3 vardagar efter att du lagt din beställning. Kontrollera noggrannare leveranstid från orderbekräftelsen. Du kan följa med din leverans i OmaPosti- eller Mina Paket-appen.

Leveranssätt och -kostnader

Hos oss kan du välja leverans med posten och Matkahuolto. I webbshopen finns ingen minimigräns för beställningens slutsumma. Beroende på kundnivå, leveranssätt och beställningens slutsumma tillkommer en leveranskostnad enligt följande:

Leveranskostnad för baskunder
Vid beställningar över 50 euro tillkommer ingen avgift. Vid beställningar under 50 euro tillkommer en avgift enligt följande:

  • För leverans till Postens eller Matkahuoltos paketautomat eller utlämningsställe tillkommer en avgift på 4,50 euro.
  • Vid hemleverans med Posten eller Matkahuolto tillkommer en avgift på 5,90 euro.

Leveranskostnad för Goldkunder
Vid beställningar över 25 euro tillkommer ingen avgift. Vid beställningar under 25 euro tillkommer en avgift enligt följande:

  • För leverans till Postens eller Matkahuoltos paketautomat eller utlämningsställe tillkommer en avgift på 4,50 euro
  • Vid hemleverans med Posten eller Matkahuolto tillkommer en avgift på 5,90 euro.


Om en kund gör flera beställningar till samma adress inom några dagar förbehåller vi oss rätten att leverera dem i samma paket.

Du kan välja mellan följande leveranssätt:

Leverans till angiven adress (Expresspaket)
Expresspaket är det snabbaste leveranssättet. Posten levererar ditt paket till uppgiven adress utan att meddela på förhand. Om mottagaren inte nås, lämnas en ankomstavi och paketet finns att avhämta på ditt eget uthämtningsställe.

Hemleverans (Hempaket)
Posten skickar en länk till sina webbsidor åt dig via e-post, SMS eller i Oma Posti appen om paketets leveranstidpunkt. Mottagaren får själv bestämma en passlig tidpunkt för leverans. 

Hämtning från din post (Postpaket)
Posten skickar ankomstavi per sms och paketet finns att avhämta från ditt eget uthämtningsställe. Det är mycket viktigt att du uppger din mobiltelefonnummer då du väljer detta leveranssätt. Paketet levereras som Postpaket om du inte väljer ett annat leveranssätt.

Hämtning från den post du valt (Postpaket)
Välj postens uthämtningsställe där du vill hämta ditt paket. Posten skickar ankomstavi och paketet finns att avhämta på det uthämtningsställe du har valt. Ankomstavin skickas som sms, och det är mycket viktigt att du uppger mobiltelefonnummer då du väljer detta leveranssätt.

Matkahuoltos närpaket
Din beställning levereras till närmaste paketserviceställe inom 3–5 vardagar från det att paketet skickats från Dermoshop. Uthämtningsställen för närpaket är Matkahuolto, Matkahuolto-ombud, K-Market, R-kioski och andra paketserviceställen som samarbetar med Matkahuolto.                           

Matkahuoltos Hemleverans
Leveransen levereras direkt till din dörr på en överrenskommen tidpunkt. Hemleverans på kvällar och lördagar erbjuds endast i begränsat postnummerområde, huvudsakligen i större städer. Du kan välja leveranstidpunkt via ankomstavin som du får per SMS. Med mottagarens lov kan leveransen levereras till den givna adressen utan mottagarens kvittering. 

Paketautomat (Postpaket)
Posten sänder ankomstavi och boxkod per sms. Paketet kan hämtas från den paketautomat du valt. Om paketet är för stort för att rymmas in i automaten eller om automaten är full, kan ditt paket styras vidare till postens närmaste uthämningsställe eller paketautomat. I dylika fall skickar posten info per sms. Notera att detta leveranssätt endast kan väljas vid beställning via vår webbshop. Det är mycket viktigt att du uppger mobiltelefonnummer då du väljer detta leveranssätt.

Om det i din beställning finns produkter som innehåller farligt klassade ämnen, exempelvis aerosolprodukter, kan det uppstå problem vid leveranser till vissa paketautomater. Detta beror på den valda automatens egenskaper, och gäller följande av postens paketautomater:

PRISMA ÖSTRA CENTRUM
PRISMA VIK
K-CITYMARKET KOIVUKYLÄ
KAUPPAKESKUS ISO OMENA
KAUPPAKESKUS JUMBO
KAUPPAKESKUS MYYRMANNI
KAUPPAKESKUS COLUMBUS
SOKOS WIKLUND
KAUPPAKESKUS RAJALLA
KAUPPAKESKUS SELLO
K-CITYMARKET KERVO
KOSKIKESKUS TAMMERFORS
S-MARKET SOKOS LAHTIS
S-MARKET BULEVARDEN
S-MARKET MALM
S-MARKET EURA
KÖPCENTRUM GALLERIA
SOKOS KUOPIO
LIDL NELJÄS LINJA
 

Så här funkar leverans till Paketautomat 

1. Du får ett sms med en kod som du öppnar automaten med
När ditt paket anlänt till den automat du valt, får du info om det per sms. Spara meddelandet, du behöver det när du ska hämta ut paketet. Paketet förvaras i automaten i 7 dygn.
2. Vid automaten: Välj ”Hämta paket”
Knappa in koden du fått per sms. Automaten meddelar vilken box paketet finns i. Tryck på ”Öppna box” för att öppna boxen.
3. Boxen öppnas
Ta ditt paket och stäng luckan ordentligt. Vid behov kan du returnera ditt paket inom 14 dagar med samma kod som du använde när du hämtade ut din beställning.
 

Bonusprogram och bonusprodukter

När du beställer via webbshopen får du bonuspoäng enligt slutsumman på din beställning. Du kan använda dina bonuspoäng genast eller spara dem till senare. Bonusprodukterna väljs från bonusshopens varierande sortiment. För att du ska tjäna bonuspoäng för din beställning bör du ha ett kundkonto hos Dermosil och vara inloggad i webbshopen när du gör din beställning. Dina bonuspoäng gäller i ett år från att de lagts in på ditt konto. Dina poäng förfaller om du inte använt dem inom ett år.

Du kan inte byta ut bonusprodukter eller lägga till fler bonusprodukter till din beställning i efterhand. Kom ihåg att tillägg inte heller berättigar till tilläggspoäng. Dermoshop har rätt att korrigera kundens bonuspoängsaldo p.g.a. returer eller dylikt. Du kan också spara på dina bonuspoäng och använda en större mängd i en senare beställning så länge som poängen är i kraft. Du kan endast använda dina bonuspoäng i samband med en beställning. Beställningen kan inte endast bestå av bonusprodukter.

Bonuspoäng fås endast för beställningar gjorda i webbshopen och gäller inte beställningar som gjorts per telefon eller post. Bonusprodukternas bonuspris och produkternas försäljningspris motsvarar inte nödvändigtvis varandra. Bonuspriset kan vara förmånligare än försäljningspriset eller tvärtom.
 

Dermosils lojalitetsprogram

Dermosil Gold är vårt lojalitetsprogram som belönar dig som är aktiv kund hos oss. Du blir automatiskt Goldkund när dina årsinköp överstiger 500 euro. För att du dina inköp ska räknas till lojalitetsprogrammet och kunna utnyttja förmånerna i programmet bör du ha ett kundkonto hos Dermosil och vara inloggad i webbshopen när du gör din beställning.

Din kundnivå uppdateras automatiskt enligt dina inköp. Goldmedlemskapet gäller i ett år från den dagen du uppnått nivån. Till summan räknas alla beställningar gjorda i vår webbshop. Beställningen som gör att du passerar gränsen för Gold räknas ej in i beräkningen för följande Goldperiod. Beräkningen för Gold påbörjas från första köpet efter att du blivit Gold. Beställningar som kommit in per post eller telefon räknas inte med i summan för lojalitetsprogrammet. Eventuella tilläggsbeställningar gjorda via vår kundtjänst räknas heller inte med i programmet. Till summan räknas endast summan för köpta produkter, leveranskostnaderna räknas inte med.

Beräkningen för totala inköp uppdateras till Min sida när paketet packas och skickas från Dermosil. På Min sida kan du följa upp hur långt du har kvar till Goldnivån. Om du redan är Goldkund, ser du också hur länge ditt Goldmedlemsskap gäller. Vi förbehåller oss rätten att ändra lojalitetsprogrammets erbjudanden och villkor
 

Radera konto

Vill du radera ditt Dermosil konto så tar du kontakt med vår kundtjänst via e-post, telefon, chat eller post. På vår Kundtjänst sida hittar du närmare information om hur du kontaktar oss.
 

Forum och produktkommentarer

Vi förbehåller oss rätten att använda produktkommentarer och meddelanden som våra kunder publicerat i vår webbshop och på vårt forum i Dermosils marknadsföringsmaterial och i andra Dermosilpublikationer.

Vi förutsätter att produktkommentarerna och diskussionerna i Forumet ska följa god ton och gällande lagstiftning. I Forumet kan du skriva kommentarer om Dermosilprodukterna, företaget och dess verksamhet. Vi välkomnar både positiv och negativ feedback. Vi tar omedelbart bort inlägg som är osakliga eller förolämpar andra användare eller utomstående aktörer.

Om du ser osakliga produktkommentarer eller kommentarer i Forumet, meddela gärna kundtjänsten om detta.
 

Produktgaranti och retur

Dermoshop har full produktgaranti. Felaktig produkt ersätts med felfri produkt. Dermoshop har tre månaders returrätt räknat från köpdatum. Vid återbetalning av returnerad produkt ersätts endast summan för produkten, inte leveranskostnaderna. Ifall den ursprungliga fakturans slutsumma lämnar under 50 euro efter varuretur har Dermoshop rätt att kräva en leveranskostnad på 5,90 euro i efterhand.

Vi ersätter inte produktfel som orsakats av kundens oaktsamhet. När kunden tagit emot sitt paket är det på kundens ansvar att kontrollera att produkterna är felfria samt se till att produkterna används och förvaras korrekt.

Returanvisningar
Kontakta vår kundtjänst via chat, tel 020 746 6400 eller via e-post info@dermosil.fi innan du returnerar en produkt. Fyll i returblanketten som du kan skriva ut här. Uppge alltid namn, adress, telefonnummer, kundnummer och fakturanummer. Ange även orsak till retur och om du väljer att byta ut produkten mot en ny, kreditering av faktura eller återbetalning. Kunden ansvarar för att produktreturen skickas i en ändamålsenlig förpackning. Det är inte tillåtet att fästa retursedeln direkt på produktens originalförpackning. Produkten kan returneras kostnadsfritt till postens eller Matkahuoltos serviceställen.

Paket som levererats med posten returneras till adressen:
Kundretur 600833
Dermoshop
Västanlidvägen 50
66200 Korsnäs

Retur av Matkahuoltos närpaket:
En Närpaket-försändelse returneras till Matkahuoltos serviceställe med kundreturnummer 9535735.

Tvister

Vid tvister gällande köp har konsumenten möjlighet att få ärendet behandlat hos konsumenttvistenämnden. Konsumenten rekommenderas först att kontakta magistratens konsumentrådgivning. Har konsumentrådgivningen inte kontaktats, finns risk för att konsumenttvistenämnden lämnar ärendet obehandlat.

Tvister mellan konsumenter och företag som gäller internetköp, kan lösas på Europeiska kommissionens internationella plattform (ODR-forum). Tjänsten fungerar på Europeiska unionens alla officiella språk. Även avgörandet i tvisten meddelas på konsumentens modersmål. Ifall konsumenten vill rikta en reklamation till Dermoshop Ab via detta forum, är den adress som ni ska rikta er till: info@dermosil.fi.
 

Dataskydd

Dermoshop värnar om din personliga integritet och strävar alltid efter att skydda dina personuppgifter på bästa möjliga sätt. Bekanta dig med Dermoshops Dataskyddsbeskrivning här.
 

Webbläsare som rekommenderas

Vi rekommenderar att du använder de senaste versionerna av de populäraste webbläsarna, t.ex. Microsoft Edge, Chrome, Safari, Firefox. Vi rekommenderar inte användning av Internet Explorer. Om du använder en gammal version eller en annan webbläsare finns risk för att Dermoshops webbsidor kommer att fungera sämre.

Arkiv:

Beställningsvillkor före vår nya webbshop, giltiga t.o.m. 19.5.2022.